Skip to main content

Diet Ikut Jenis Darah

Jenis darah kita ni sedikit sebanyak mempengaruhi makanan apa yang kita perlu untuk diet.

Contohnya cuna dulu kan, masa asasi. Biasalah. Berat kg70++ biassaaa.

Cuna dulu asasi dekat Akademi Pengajian Islam UM Nilam Puri.

Impian cuna nak kurus la sikit. Sikit pun okay laa..

Riadah satu jam setiap petang. Setiap petang okayy. Dua semester cuna istiqamah dengan rutin riadah macam tu.

Berdirilah cuna di gelanggang badminton Al Malik Khalid, tunggu je siapa yang lawan badminton dengan cuna.
Ahahaha.

Antara manusia osem yang rajin melayan badminton antaranya @fateyn @ieya @fariha dan ramai lagi. Cuna pun tak tertag semuanya.

Yang peliknya walaupun cuna kuat riadah, berat cuna maintain.

Lepas tu cuna muhasabah balik. Apa yang buat berat ni degil sangat nak turun?

Rupa-rupanya susu tepung yang cuna bancuh sehari dua kali setiap hari tu la yang buat berat badan cuna maintain😂

Satu lagi, korang tau kan orang Kelantan ni terkenal dengan pemurahnya.

Nasi bungkus yang cuna beli setiap hari tu, nasi putih sahaja dah tiga senduk. Adoyy.

Memang best duk kelantan. Makanan sedap. Gemuk pun gemuk😂

Masa semester 2 cuna terbeli linguaphone😂

Semua duit biasiswa habis ke situ.

Terus potong susu. Tak mau dah. Beli nasi sebungkus je sehari buat makan 3x

Balik kampung masa petengahan semester ketiga tu, berat turun 5kg.
(Dua semeater cuna turun 10kg dengan kurang nasi, potong susu)

Mak risau anak bongsu dia ni tak cukup makan. Tiap2 minggu mak gigih masukkan duit dalam akaun😂😂

Mak tak tau pun pasal linguaphone🙊

Akhirnya cuna kurus sebab linguaphone..kahkah

Tak.. sebenarnya darah jenis O kalau ikut plan diet jenis darah, memang darah jenis susah nak turun berat badan kalau makan produk tenusu, kekacang & nasi.

Info lebih boleh gugel😄

Dalam gambar tudung pink muka bekeng, paling besar, semester 2.
Post a Comment

Popular posts from this blog

TRIBUNAL PENGGUNA - Procedure Tuntutan

Tips Mudah Lajukan LAPTOP!

Tambang Murah KL-Putrajaya

Kota Raya-Storm Galaxy Ent PENIPU!

cinta untukmu Dirasah Asanid

Speed up your Laptop* RAM Booster