Skip to main content

Posts

Showing posts from July 13, 2017

Diet Ikut Jenis Darah

Jenis darah kita ni sedikit sebanyak mempengaruhi makanan apa yang kita perlu untuk diet.

Contohnya cuna dulu kan, masa asasi. Biasalah. Berat kg70++ biassaaa.

Cuna dulu asasi dekat Akademi Pengajian Islam UM Nilam Puri.

Impian cuna nak kurus la sikit. Sikit pun okay laa..

Riadah satu jam setiap petang. Setiap petang okayy. Dua semester cuna istiqamah dengan rutin riadah macam tu.

Berdirilah cuna di gelanggang badminton Al Malik Khalid, tunggu je siapa yang lawan badminton dengan cuna.
Ahahaha.

Antara manusia osem yang rajin melayan badminton antaranya @fateyn @ieya @fariha dan ramai lagi. Cuna pun tak tertag semuanya.

Yang peliknya walaupun cuna kuat riadah, berat cuna maintain.

Lepas tu cuna muhasabah balik. Apa yang buat berat ni degil sangat nak turun?

Rupa-rupanya susu tepung yang cuna bancuh sehari dua kali setiap hari tu la yang buat berat badan cuna maintainšŸ˜‚

Satu lagi, korang tau kan orang Kelantan ni terkenal dengan pemurahnya.

Nasi bungkus yang cuna beli setiap hari tu, n…