Skip to main content

Posts

Showing posts from March 25, 2014

TRIBUNAL PENGGUNA - Procedure Tuntutan

Langkah-langkah membuat tuntutan di TRIBUNAL TUNTUTAN PENGGUNA

LANGKAH PERTAMA, muat turun borang satu di http://ttpm.kpdnkk.gov.my.
LANGKAH KEDUA buat tiga salinan borang satu tersebut. satu salinan untuk TRIBUNAL, satu salinan untuk PENENTANG, dan satu salinan untuk PENUNTUT (kita). 
hantar borang (secara manual) ke:
TRIBUNAL TUNTUTAN PENGGUNA MALAYSIA
WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR
TINGKAT 16, SUNWAY PUTRA PLACE
100, JALAN PUTRA
50622 KUALA LUMPUR

ataupun buat tuntutan secara online
LANGKAH KETIGA
buat bayaran RM5 kepada tribunal. selagi bayaran tidak dibuat, kes tuntutan kita tidak dapat diambil tindakan. 
bayaran boleh dibuat dengan 2 cara
hantar wang pos (aduan online) ataupun bayar cash di kaunter TTPM
LANGKAH KEEMPAT
(manual) bawa ketiga-tiga salinan borang tersebut kepada tribunal supaya dapat diproses oleh tribunal. tarikh sebutan kes perbicaraan akan ditentukan pada hari tersebut. 
LANGKAH KELIMA 
(manual) setelah borang satu diproses, satu salinan diberi kepada tribunal, satu salinan disimp…

Kota Raya-Storm Galaxy Ent PENIPU!

Catatan ini bukanlah bertujuan untuk menjatuhkan perniagaan kedai hand phone tersebut. hanya sebagai peringatan, agar kejadian seperti ini tidak berlaku lagi. Semoga dijadikan iktibar.

Alhamdulillah.. hari ni, 25 mac 2014 telah selesai kes tribunal tuntutan  yang aku failkan terhadap sebuah kedai handphone berdekatan kompleks kota raya..

cerita dia macam ni, ada satu hari tu, hari khamis 13 feb 2014. aku balik ke kl awal.. atas urusan kenduri pernikahan abang aten keesokan harinya. saje balik awal sebab nak tgk abang aten nikah..hehe. hari isnin minggu depannya, 17 feb bermulanya semester pengajian aku di universiti malaya kesayanganku yang ke-6.

kebiasaannya, apabila aku turun bas di puduraya, perjalanan dari kampung, aku akan melalui kaki lima sekitar kota raya untuk menaiki bas U74 pula menghala terus ke rumah sewaku di sekitar Pantai Dalam, KL. ntah macam mana, masa berjalan di kaki lima berdekatan dengan perhentian bus, kaki aku seperti meminta aku aku berhenti sekejap untuk melihat…