Skip to main content

Bertemu dan Berpijak

Kembali Ke Sarang

        Alhamdulillah, minggu ini adalah minggu kelima untuk pengajianku dalam semester yang ke tujuh. Ia bermaksud, ada lagi 9 minggu berbaki untuk aku menelaah, mengulangkaji, dan 'brainstorming' kononnya untuk menyiapkan assingment dan peperiksaan akhir. 

         Menjadi satu kebiasaan aku..punyai sahabat, atau teman yang tidak bosan melayani aku.. Sering ada untuk aku lepaskan perasaan aku, marah aku, kebosanan aku.

          Tetapi mungkin nasib malang aku.. Dia telah pergi membawa diri. Dia kecewa atas sesuatu yang dia berharap untuk dia peroleh.. Tapi dia gagal. Aku sentiasa berharap agar dia dapat apa yang dia ingini.. Dan aku.. Selalu ingin mencari 'rakan gaduhku' yang selalu menemani.

      Wahai teman gaduh, moga kau sihat saja di sana. Moga ada orang yang mengambil berat tentang kau disana. Moga sentiasa ada orang yang membantu kau disana. Moga Allah sentiasa menjaga kau dimana saja. Tidak kira apa yang kau lakukan wahai Teman Gaduh, sentiasalah ingat pada Allah. ingat pada Dia. Jangan sekali kau tersasar jauh dariNya

         Teman gaduhku, andai aku penyebab 'kehilangan' ini, maafkanlah. Sekarang tak ada lagi teman untuk aku pijak. Untukku tendang.

        Teman gaduhku yang amat menjengkelkan, kau jangan lupa makan ubat.. Nanti kalau mati, tak ada orang yang aku boleh pijak. Owh.. Kasarnya bahasa aku.. Kau yang mengajar aku bercakap dengan gaya ini.

        Aku mohon maaf sangat teman gaduhku.. Moga satu masa nanti kau kembali ke sini.. Dan aku ingin sekali pijak kau sekuat hati.


Dan aku berharap, agar kau membaca posting aku tentang kau kali ini. TEMAN GADUHKU


Comments

Popular posts from this blog

TRIBUNAL PENGGUNA - Procedure Tuntutan

 Langkah-langkah membuat tuntutan di TRIBUNAL TUNTUTAN PENGGUNA Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM) LANGKAH PERTAMA, muat turun borang satu di  http://ttpm.kpdnkk.gov.my . LANGKAH KEDUA buat tiga salinan borang satu tersebut. satu salinan untuk TRIBUNAL, satu salinan untuk PENENTANG, dan satu salinan untuk PENUNTUT (kita).  hantar borang (secara manual) ke: TRIBUNAL TUNTUTAN PENGGUNA MALAYSIA WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR TINGKAT 16, SUNWAY PUTRA PLACE 100, JALAN PUTRA 50622 KUALA LUMPUR ataupun buat tuntutan secara online LANGKAH KETIGA buat bayaran RM5 kepada tribunal. selagi bayaran tidak dibuat, kes tuntutan kita tidak dapat diambil tindakan.  bayaran boleh dibuat dengan 2 cara hantar wang pos (aduan online) ataupun bayar cash di kaunter TTPM LANGKAH KEEMPAT (manual) bawa ketiga-tiga salinan borang tersebut kepada tribunal supaya dapat diproses oleh tribunal. tarikh sebutan kes perbicaraan akan ditentukan pada hari terse

General Guide On How To Take Shaklee Supplement

Here is when to take your Shaklee vitamins/supplements in general. Sustained Release Vitamin C 500mg  – 1tablet  after meal. Untuk orang yang sakit, perokok, resdung teruk can take 2-3 biji sehari. Example, 1tab aft breakfast, 1tab aft lunch, 1tab aft dinner. Kalau demam pun can take 2tab sekali makan. Chewable Vita-C Plus 100mg  – After meal. Children: 1-3tab a day. Adult: 3-6tab a day. B-Complex  – 1tab aft meal (aft breakfast/lunch sebab this vitamin gives energy). If under lots of stress, take 2tab/day (1morning & 1afternoon). Make sure you drink enough water. Vitalea  – 1tab after meal. Can take 2for those with low HB/kurang darah.  CANNOT  be taken with  Vitamin E, GLA, susu/Ostematrix/Calcium  pada masa yang sama sebab akan menghalang penyerapan iron. Alfalfa  – Max intake 10tab/day after meal. For nursing mom, take 2-3tab/day. If breastmilk supply is still low and to boost supply, add 1tab after each pump. For normal daily intake, 2-3tab is sufficient. ESP  – Max 3tbl

Jenis-jenis Tuntutan (Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia)

Ramai antara kita, rakyat malaysia yang kurang mengambil tahu tentang adanya 'TTPM'. ia merupakan satu badan kerajaan yang membantu kita sebagai pengguna,membantu kita untuk mendapatkan hak kita yang sepatutnya.  Mana-Mana Pengguna Boleh Memfailkan Tuntutan Di Tribunal Menuntut Gantirugi Bagi Kerugian Yang Ditanggung Berhubung Apa-Apa Perkara Yang Melibatkan Kepentingan Beliau Sebagai Pengguna Di Bawah Akta Yang Berbangkit Daripada :- A.      Perlakuan Mengelirukan Dan Memperdaya, Representasi Palsu Dan Amalan Tak Saksama, Iaitu :-  I. Perlakuan Mengelirukan Dan Memperdaya Berkaitan Dengan Jenis, Proses Pengilangan, Kesesuaian, Kualiti Dan Kuantiti; Ii.    Gambaran Yang Mengelirukan Mengenai Harga; Iii. Tawaran Pemberian, Hadiah Atau Benda Percuma Lain Dengan Niat Untuk Tidak Mengadakannya; Iv.   Tuntutan-Tuntutan Lain Yang Mengelirukan Seperti -          1)    Selagi Stok Masih Ada;          2)    Barang-Barang Adalah Terhad; Dan Sebagainya. V.